Thursday, February 10, 2011

riadah


petang tadi aku di kerah oleh alia untuk pegi jogging
aku rasa macam dah lama giler tak bwat xtvt sehat neh
since..since forever kot
haiyya~
slalunye xtvt harian aku bila petang adelah tengok tv, makanmakan, @ rahsia..eheheheh
tadi kami pegi tasek ttwangsa yang dekat dengan bulatan pahang tue
sampai je kul 5.30pm kami warming up dulu
jejalan keliling tasek sambil cucicuci mata
pastu baru jalan lajulaju sket
fatin liyana cakap,kalo kita x xcersice 'since forever', kita kena mulakan dengan jejalan dulu(xkenal ke sape fatin liyana?alaa..blogger femes tue..alaa..heh.ikot ko la sape suh xkenal-hehe blagak la pulak)
abes jalan lajulaju kami p0n maen la badminton
mulamula maen tu aku macam badut la jugak
pukul sumer xkena
padahal terangterang bulu tangkis tu datang kat aku dengan perfek nye
straight ke dahi aku
boleh aku missed mende alah berbulu tu 
beberapa kali pulak tuh
adek yang men0nton tu p0n gelakgelak kat aku,ciss
aku rasa sikit lagi die nak gulingguling kat situ
kawan aku toksah cakap la,gelak memang lupa kawan dah
kecik ati beb,haha
maka aku pun dudukla kat tepi dulu
(sebab malu sebenarnye,muka dah merah abes)hahaa
pastu kawan aku panggil suh sambung balek sebab die kata practice makes perfect
berbekalkan ayat die tu aku p0n bang0nla dengan malasnye pegi maen
kali ni aku xm0 kalah dah
tibetibe hantu misbun sidek mas0k dalam badan aku
tr0s terer pastu beb
bilangan pen0nton p0n bertambah kepada 6orang
(ceh padahal adik 5org tu dok exercise kat tepi padang, ntahla b'gosip ke ape,uncle tu pulak dok tengah bwat tai chi.kira pen0nt0n jugak la tu.paling x pon misti dorang jeling sikitsikit tengok kitorang maen kan kan kan..haha)
abes maen badmint0n kami tr0skan tawaf tasek tu sambil amek angin petang
pel0hpel0h tadi sumer da kering akibat angin kuat sangat
masa tengah tawaf tu nampak pulak orang d0k makan rojak ngan cendol
alahai~


ni la cendol tangkap leleh tue..me0ww~

masingmasing dah tahap terlior xbley blah
tapi mengenangkan usaha kami untuk kekal sehat arini, kami gagahkan jua berjalan sambil mata aku kerap jugela d0k jeling pinggan brader tuh.adela 5-6kali
lastlast akibat xbley tahan kitorang st0p kat Mamam de Cafe untuk minum
aku end up makan mee sup, membe aku nama yaya amek t0asted bread
cey..control diet la kununnye tue =p
bila da dengar azan maghrib,kami p0n balek umah dengan rasa sehat yang amat
haha..
lusa nak maen badmint0n kat taman depan umah pulak *wink*
=D


4 comments:

anemone said...

woit..g maen badminton x ajak...
jeles2...

RedNema (-_-") said...

tu la kt skolah dulu xnk maen badminton dgn aku. klu x skang mesti dh tere tahap gaban dh.

placard said...

DERR..KENA DIET PERUT AKU MUNCIT MCM GUNI BERAS DAH NI DERR HAHAHA..TP HARI NI XTVT SEHAT ITU MCM SYP PLAK

emyshakila said...

nyesal x beriadah ms skolah dulu.skunk padan muka.saket otot ni da sminggu xilang2